Sunday 30 December 2012

Memoir 3 November~

Assalam

Mengimbau kenangan dua bulan yang lalu............... >>>>>>>

Alhamdulillah thummal hamdulillah.

Tarikh bersejarah ini kembali lagi. Sudah genap 6 tahun hidup bersama. Semoga Allah terus merahmati dan memberkati perhubungan indah ini, insyaAllah, amin...

Pagi tadi, kami sekeluarga telah berkesempatan menghadiri Hari Ramah Mesra Hadhanah 2012. Seawal jam 9 pagi, kami sudah pun berada di Handhanah a.k.a nursery Madihah. Sempat mengisi perut seketika sebelum memulakan aktiviti sukaneka.

Madihah hanya masuk satu acara sahaja iaitu bawa bola ping pong dalam sudu. First time anak mama main sukaneka. Teruja sangat untuk melihat aksinya nanti. Upss, tetapi sebelum itu ada adegan air mata bila si kecil melihat kawan-kawannya menangis. Puas mama pujuk, akhirnya Madihah berjaya ditenangkan. Ada juga kawan-kawannya yang tidak turut serta. Sudahnya, hanya empat orang sahaja yang mahu bertanding. Jom kita lihat aksi si kecil...

 

Berkumpul dengan cikgu dan kawan-kawan Hadhanah.

 

Aksi sebelum bermula, Madihah satu kumpulan dengan Adib.

Alhamdulillah, Madihah dan Adib dapat No.1! Mama sangat bangga dengan anak mama!

 

Well done my dear! =)

Seusai acara bagi kanak-kanak, acara untuk ibubapa pula mengambil tempat. Mama dan abah masuk pertandingan kupas bawang putih menggunakan tangan. Laju juga abah kupas bawang, mama pula terpaksa kupas sambil pujuk Madihah yang sekali lagi meragam. Alhamdulillah, dapat juga No. 3 =).

Pulang dari Hari Ramah Mesra, semuanya pengsan. Kepenatan dalam keseronokan. Seronok kerana dapat meluangkan masa berkualiti bersama yang tercinta, alhamdulillah.

Menjelang malam, abah bawa mama dan Madihah menikmati makan malam di bawah sinaran rembulan. Makan di SS Station Seafood Jeti Pulau Jerejak. Sangat santai dan mendamaikan. Alhamdulillah atas kurniaan-Mu ya Allah.



Setelah 6 tahun bersama; Moon Light Dinner~ Alhamdulillah =)

No comments:

Total Pageviews