Saturday 21 January 2012

Separuh dari perjalanan...

Salam

Alhamdulillah, peperiksaan akhir bagi Semester 3 sudah berlalu. Tawakkal dan doa berterusan ku pohon untuk keputusan yang cemerlang. Semoga Allah memakbulkan doaku, amin...

Berakhirnya semester ini, bermakna sy telah melalui separuh dari perjalanan sesi pengajian kali ini. Masih ada tiga semester bersamaan dengan setahun setengah lagi yang perlu ditempuhi. Cuti semester kali ini sedikit berbeza dengan cuti sebelumnya kerana sy perlu menjalani Praktikal selama sebulan. Hal ini bermakna, tiada cuti yang sebenar kerana ia akan diisi sepenuhnya. Ini baru praktikal Siri 1, manakala Siri 2 pula akan mengambil tempat pada cuti semester bagi Semester 4 yang akan datang.

Mengundur sedikit ke minggu peperiksaan, sekadar ingin merakamkan detik-detik gembira bergelar pelajar, sy telah menerima Baucar Buku 1Malaysia berjumlah RM200. Alhamdulillah, dapat juga digunakan buat menambah ilmu di dada.



Buku pertama yang dibeli, bukan untuk sy seorang, tetapi lebih kepada sang puteri tersayang. Mama dan abah pun boleh tumpang sekaki. Satu keluarga boleh mendapat manfaatnya, insyaAllah. Syukur atas rezeki kurniaan Allah.





Kini, sy sedang menikmati cuti semester di teratak bonda bersama keluarga tercinta. Praktikal akan bermula sejurus selepas cuti Tahun Baru Cina. Walau sudah bekerja, rasa teruja dan risau terselit juga. Maklumlah, tempat baru, orang baru dan semestinya pengalaman baru! Semoga perjalanan sy dipermudahkan Allah s.w.t. Amin...

No comments:

Total Pageviews